سبک زندگی ایرانی

مجله اینترنتی,سبک زندگی,سلامت,دکوراسیون,موفقیت,کودک,سرگرمی

سبک زندگی ایرانی

مجله اینترنتی,سبک زندگی,سلامت,دکوراسیون,موفقیت,کودک,سرگرمی

سبک زندگی ایرانی

پربازدیدترین مجله اینترنتی ایران در زمینه های سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک می باشد

چرا به خدمات سئو نیازمندیم؟

علی فاتحی | دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۹، ۱۰:۰۳ ب.ظ

چرا به خدمات سئو نیازمندیم؟

 

 

https://upload.bazarche.net/image001-1.png

به عنوان یک صاحب کسب و کار ممکن است برایتان سؤال پیش آمده باشد که سئو چیست؟ و یا اینکه چرا به خدمات سئو برای موفقیت کسب و کارمان نیاز داریم؟ ممکن است حتی بپرسید که سئو چطور به کمک وب‌سایت می‌آید؟ و یا اینکه هزینه‌ی سئو عموماً چقدر است؟ در این مطلب از وب‌سایت ابوالفضل دانش به اهمیت سئو و دلیل نیاز به سئو خواهیم پرداخت.

سئو چیست؟

سئو (SEO) مخفف عبارت ‘Search Engine Optimization’ به معنی بهینه سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو است. به بیان ساده تر سئو به هر اقدامی گفته می‌شود که به بهبود نمایش وب‌سایت در جستجوهای طبیعی و در صفحه‌ی نتایج جستجو انجام شود. اساساً هدف سئو کسب رتبه‌ی اول صفحه‌ی نتایج جستجو و یا حداقل حضور در صفحه‌ی اول برای وب‌سایت مورد نظر است.

https://upload.bazarche.net/image002-1.jpg

این روزها گرایش کسب و کارها به فروش آنلاین محصولات و خدمات در حال افزایش است، به همین دلیل رقابت برای تمامی حاضران در این عرصه سخت تر و سخت تر می‌شود. می‌توان گفت سئو به موتورهای جستجو می‌گوید کدام یک از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین برای توجه ویژه‌ی خریداران بهتر تلقی می‌شوند.

سئو از موارد زیر ساخته شده است:

سئو از اجزای کوچک‌تری که شامل بهینه سازی کلیدواژه و عبارات کلیدی، لینک سازی، بازاریابی محتوایی و موارد دیگر می‌شود تشکیل شده استهمه چیز در مورد بازاریابی محتوایی را با کلیک بر روی لینک می‌توانید مطالعه کنید. سئو همچنین با تحقیقات گسترده ای که برای تعیین اقدامات لازم در وب‌سایت لازم است انجام شود گره خورده است.

سئو چطور مشتریان را به وب‌سایت ما هدایت می‌کند؟

اگرچه گوگل به نظر یک واژه‌ی رازآلود و جادویی است، اما عملکردش بر اساس قوانین مشخصی می‌باشد. حتی اگر این قوانین هر از چند گاهی تغییر کنند. این قوانین بر اساس باور گوگل از مواردیست که کاربران به جستجوی آن‌ها می‌پردازند، هم از نظر کیفیت محتوا و هم از نظر کیفیت تجربه‌ی کاربران. قوانین ذکر شده در Google’s Webmaster Guidelines قابل دسترس هستند.

سئو آن قوانین را برداشته، تبدیل به استراتژی‌های عملی کرده و در نهایت آن‌ها را در وب‌سایت و به طور کلی در اینترنت به کار می‌بندد. اگر علاقه مند به تدوین استراتژی سئو هستید می‌توانید بر روی لینک کلیک کنید. اساساً برای هر قانون و یا هدفی که برای وب‌سایت خود مشخص می‌کنید گوگل در واقع به وب‌سایت شما نگاه کرده و هر چقدر وب‌سایت بهتر باشد رتبه‌ی شما بالاتر خواهد بود. سئو همواره با دو فاکتور بسیار مهم گره خورده است: مرتبط بودن و معتبر بودن. به عبارت دیگر هر چقدر وب‌سایت شما از اعتبار بیشتری برخوردار باشد و هر چقدر محتوایی که به کاربر ارائه می‌کنید با عبارتی که جستجو کرده است مرتبط تر باشد، بازدید بیشتری از آن صورت خواهد گرفت.

مزایای سئو برای کسب و کارها

  • سئو به قابلیت دسترسی وب‌سایت شما کمک می‌کند.
  • سئو در رؤیت پذیری و برندیگ مفید عمل می‌کند.
  • سئو در اعتبارسازی وب‌سایت شما مؤثر واقع می‌شود.
  • چه از روش‌های بازاریابی سنتی استفاده کنید چه روش‌های دیجیتال مارکتینگ، سئو به عنوان روشی مکمل دیگر اشکال عمل می‌کند.
  • سئو برای شما دیدگاهی ارزشمند از رفتار مشتریانتان فراهم می‌آورد.

چرا به خدمات سئو نیاز داریم؟

در زمانه‌ی دیجیتال ما تقریباً تمامی وب‌سایت‌ها به منظور کسب رتبه‌ی بهتر به خدمات سئو نیازمند هستند؟ اما اگر در حال مطالعه‌ی این مقاله هستید واضح است که می‌خواهید دلیلی شفاف برای نیاز به خدمات سئو بدانید.

به پروسه‌ی یافتن یک شرکت خدماتی و یا بیزنسی مشخص که به آن نیاز دارید فکر کنید. قبل از اینکه شماره ای را انتخاب کرده و با آن تماس بگیرید احتمالاً کمی تحقیق  می‌کنید. شاید با برخی از دوستان خود تماس گرفته و از آن‌ها بپرسید چه کسی را برای این نوع خدمات خاص پیشنهاد می‌کنند. بر اساس توصیه‌های دوستان و نتایج تحقیقاتتان لیست خود را به تعداد کمی از موارد کاهش می‌دهید. بعد از آن ممکن است جستجوهای آنلاینی را در مورد باقی مانده‌های لیستتان انجام دهید تا بتوانید بیشتر با آن‌ها آشنا شده و در عین حال نظرات دیگران را در مورد آن‌ها مطالعه کنید. بر اساس تمامی این موارد در نهایت به یکی از این کمپانی‌ها اعتماد کرده و آن‌را به عنوان مورد برتر انتخاب می‌کنید.

باور بکیند یا نه، این روش شبیه همان کاریست که موتورهای جستجو انجام می‌دهند تا بتوانند در مورد رتبه‌ی اول برای کلیدواژه‌های مشخص تصمیم گیری نمایند. موتورهای جستجو فاکتورهای زیادی را مد نظر قرار می‌دهند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کیفیت وب‌سایت، محبوبیت و رضایت کاربران در استفاده از آن اشاره کرد.

همانطور که بدون نظرات دیگران سخت است در مورد کمپانی انتخابی تان تصمیم گیری کنید، بدون سئو هم گوگل در انتخاب رتبه‌ی برتر صفحه‌ی نتایج جستجو دچار مشکل خواهد بود. بنابراین جواب ساده به دلیل نیاز به خدمات سئو این گونه خواهد بود: شما به خدمات سئو نیاز دارید چرا که آن‌ها سیگنال‌های درستی را به موتور جستجو فرستاده و در نتیجه وب‌سایت شما را در صفحه‌ی نتایج جستجو بالا خواهند کشید.

کمپانی خدمات سئو دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد؟

کمپانی که خدمات بهینه سازی انجام می‌دهد در حقیقت قادر به انجام طیف وسیعی از اقدامات در جهت بهینه سازی وب‌سایت است. آن‌ها به بهبود رتبه‌ی وب‌سایت در صفحه‌ی نتایج موتورهای جستجو، بهینه سازی عملکرد وب‌سایت در نمایش به کاربران، کمک به تولید محتوا و بسیاری دیگر از فعالیت‌ها مؤثر واقع خواهند شد. هر متخصص و مشاور سئو و هر کمپانی ارائه دهنده‌ی خدمات سئو ممکن است در اقداماتی که انجام می‌دهد، هزینه ای که دریافت می‌کند و نتایجی که تضمین می‌نماید تا حدی متفاوت باشد.

https://upload.bazarche.net/image003-2.jpg

به طور کلی اقدامات مهمی که یک کمپانی و یا متخصص سئو انجام می‌دهد را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • تحقیق برای کلیدواژه‌های مناسب
  • بهینه سازی وب‌سایت
  • بهبود تجربه کاربر از کار کردن با وب‌سایت
  • ساختن لینک‌های با کیفیت
  • تولید محتوا
  • بهینه سازی‌ها و به روز رسانی‌های ادامه دار

برخی از وب‌سایت‌ها تمایلی به در نظر گرفتن بودجه برای مارکتینگ ندارند، چرا که آن‌را هزینه ای غیرضروری می‌دانند. اما اگر دیگر رقبا تمام تلاششان را در جهت جلب توجه کاربران انجام داده باشند، دیگر چگونه کاربران بایستی متوجه حضور شما شوند؟ سئو به عنوان یکی از موفق‌ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ تلقی می‌گردد. لازم به ذکر است سودی که از موفقیت یک وب‌سایت بهینه سازی شده حاصل خواهد شد می‌تواند چندین برابر هزینه ای باشد که برای سئو پرداخت می‌شود.

در پایان به طور خلاصه یک بار دیگر به دلایل نیاز به سئو اشاره خواهیم کرد:

  • بهینه سازی مناسب نه تنها به معنی کسب رتبه‌ی بهتر است، بلکه به معنی بهبود تجربه‌ی کاربر نیز می‌باشد.
  • جستجوهای ارگانیک (طبیعی) در حدود ۶۴ درصد بازدیدهای یک وب‌سایت را تشکیل می‌دهند.
  • روش‌های بازاریابی درونگرا از جمله سئو، نسبت به بازاریابی برونگرا کارآمدتر تلقی می‌شوند.
  • بازاریاب‌ها از سئو به عنوان یکی از مؤثرترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ یاد می‌کنند.
  • سئو برای برند شما اعتبار به همراه می‌آورد.
  • بدون سئو یک وب‌سایت ممکن است در صفحه‌ی دوم و یا حتی سوم نتایج موتورهای جستجو پدیدار شود، اساساً گویی وجود ندارد.

 

  • علی فاتحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی