سبک زندگی ایرانی

مجله اینترنتی,سبک زندگی,سلامت,دکوراسیون,موفقیت,کودک,سرگرمی

سبک زندگی ایرانی

مجله اینترنتی,سبک زندگی,سلامت,دکوراسیون,موفقیت,کودک,سرگرمی

سبک زندگی ایرانی

پربازدیدترین مجله اینترنتی ایران در زمینه های سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک می باشد

میز تحریر تاشو پایه بلند

علی فاتحی | سه شنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۵۰ ق.ظ
http://upload.bazarche.net/desk.jpg
میزهای تحریر یکی از مبلمان خانگی هستند که از دیرباز در مدل‌های مختلف در اکثر خانه‌ها وجود داشته‌اند.

امروزه اکثر خانه‌ها به صورت آپارتمان و با فضای داخلی بسیار کم هستند. مسلما در این آپارتمان‌های کوچک نمی‌توان میزهای بزرگ و اختصاصی برای هر کاری قرار داد. بسیاری از وسایل خانه نظیر میز، مبلمان برای کارایی بهتر و قابل استفاده بودن در این فضاها به سمت اشغال فضای کمتر رفته اند.

به همین ترتیب نیاز مردم هم به سمت وسایلی با کاربری چندگانه رفته است. یکی از این وسایل میز تحریر است که تقریبا همیشه در خانه‌ها از قدیم وجود داشته است و کاربری زیادی دارد.

به خاطر کوچک شدن فضای خانه دیگر نمی‌توان از میزهای تحریر بزرگ به سبک قدیم استفاده کرد و نیاز به یک میز کوچک با جای گیری بسیار کم هست.

علاوه بر استفاده از میزهای تاشو داخل دیوار یا میزهای تحریر چند کاره، نمونه‌ای از میزهای جمع شونده که در طراحی از میزهای تحریر قدیمی الهام گرفته‌اند برای بسیاری از افراد کاربردی است. اگر به خاطر داشته باشید سال‌های نه چندان دور میزهای ساده در خانه‌های وجود داشت که بچه‌ها روی زمین پشت آن‌ها می‌نشستند و به پشتی یا دیوار پشت میزدند و پاهای خود را زیر میز دراز می‌کردند.

در ادامه به چند مدل میز کاربردی که از همین میزهای قدیمی (مکتب خانه) الهام گرفته شده و البته بر کارایی آن افزوده شده است، اشاره می‌کنیم.

میز تحریر تاشو یک میز با کاربری مختلف است که از آن می‌توان علاوه بر استفاده معمول برای کارهای دیگر نیز سود برد. میزهای تاشو دارای مدل‌های مختلفی هستند که در اینجا دو مدل از آن‌ها را به صورت مختصر اشاره می‌کنیم.

میز تحریر تاشو پایه بلند برای استفاده جلو مبل بیشتر کاربرد دارد و از آن می‌توان به عنوان میز جلو مبلی هم برای استفاده شخصی، استفاده کرد.

میز تحریر تاشو پایه کوتاه برای استفاده زمینی طراحی شده است و مشابه همان میزهای قدیمی مکتب خانه است که به صورت نشسته و پاهای دراز شده زیر میز از آن استفاده می‌کردیم.

شاید طراحی این میزها بسیار ساده باشد اما کارایی زیادی در خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک امروزی دارند و از آن‌ها می‌توان برای موارد دیگر نظیر میز اتو، میز غذاخوری سالمندان، میز نقاشی و ... نیز استفاده کرد.

منبع: تتیس مارکت
  • علی فاتحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی