سبک زندگی ایرانی

مجله اینترنتی,سبک زندگی,سلامت,دکوراسیون,موفقیت,کودک,سرگرمی

سبک زندگی ایرانی

مجله اینترنتی,سبک زندگی,سلامت,دکوراسیون,موفقیت,کودک,سرگرمی

سبک زندگی ایرانی

پربازدیدترین مجله اینترنتی ایران در زمینه های سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک می باشد

پاسخ درخواست آشنایی از طرف پسرها چیست؟

علی فاتحی | پنجشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۵:۴۸ ب.ظ

سلام ممنون که به سوالات پاسخ می دهید
می خواستم بدانم زمانی که یک پسر می گوید مایلم بیشتر با هم آشنا بشویم چه جوابی باید به او داد؟ اگر همان اول بگوئی بهتر است اول خانواده ها آشنا شوند که می گذارد و می رود!

پاسخ

سلام
ابتدا باید بگویم اصل این قضیه درست نیست که شما می گویی اگر به او بگوئی "باید از طریق خانواده اقدام کنی" می گذارد می رود؛ چون اگر کسی واقعا دنبال ازدواج باشد راه های شناخت طرف زیاد است و منحصر در این نیست که بروی از خودش بپرسی "شما چطور آدمی هستی و خصوصیات شما چیست؟" در نگاه کلی، اتفاقا این راهی است که کمترین اطلاعات را به طرف می دهد.
اشخاصی که چنین حرفی را می زنند با هم فرق دارند. یک وقت هست طرف می آید و محترمانه از شما خواستگاری می کند و از شما می خواهد چند دقیقه به او وقت بدهی که با شما صحبت کند. در این صورت شما می توانی این را قبول کنی و بهتر هم هست با حضور فرد سومی این صحبت انجام شود و وقتی در همین حد به تفاهم رسیدید بقیه اش را از طریق خانواده پیش می روید.
اما یک وقت هست طرف بدون اینکه حرفی از خواستگاری و این حرفا بزند می گوید "مایلم بیشتر با هم آشنا بشویم". در این صورت اولا نیت طرف مشخص نیست که آیا واقعا قصدش ازدواج است و یا اینکه قصد دیگری دارد ثانیا قبول کردن این رابطه نه تنها ایشان را برای ازدواج ترغیب نمی کند بلکه ممکن است حس بدبینی هم به شما پیدا کند و با خودش بگوید  چنین شخصی که راحت این رابطه را قبول کرد حتما فرد مناسبی برای ازدواج نیست. اساسا آن چیزی که فرد را بیشتر جذب می کند حجب و حیای دختر است و اگر پسر برای رسیدن به دختر مانعی داشته باشد بیشتر مشتاق او می شود ثالثا برقراری رابطه و ادامه دادن آن بدون اطلاع خانواده باعث ایجاد دلبستگی و علاقه بین طرفین می شود و اگر به هر دلیلی نتوانند با هم ازدواج کنن مثلا با مخالفت خانواده روبرو شوند یا طرف به این نتیجه برسد که به درد هم نمی خورند برای فراموش کردن همدیگر رنج زیادی را باید تحمل کنن حتی ممکن است دختر تحت تاثیر عواطف تن به رابطه‌های بیشتری بدهد که عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت. از طرفی عشق و علاقه مانع شناخت فرد و در نظر گرفتن معیارهای ازدواج  می شود.
لذا در این موارد برخورد قاطع شما (به این معنا که به هیچ وجه اجازه رابطه ندهی و اگر قصد آشانایی کلی و سوالاتی در مورد شما و خانواده شما داشت در طی یکی دو جلسه به او پاسخ دهید) نه تنها اثر منفی ندارد بلکه اثر مثبت دارد. در جواب این جور آدم ها اگر همان اول بگوئی من اهل دوستی و رابطه نیستم، طرف هم حساب کار دستش می آید. اگر قصدش ازدواج باشد قصدش را می گوید و در این صورت شما مثل مورد اول با او برخورد می کنی. یعنی اگر نیاز بود یکی دو جلسه با حضور فرد سومی با او صحبت می کنی و اگر به تفاهم رسیدید بقیه اش را از طریق خانواده جلو می روید. این یکی دو جلسه هم فقط برای این است که اطلاعات اجمالی و کلی از هم داشته باشید مثل اینکه شغل طرف چیست و پدر و مادرش چکاره هستند و ... نه موارد جزئی. چون موارد جزئی را باید به جلسات خواستگاری موکول کرد و جزئی ترش را به دوران نامزدی و عقد.

پیروز و سربلند باشید. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی