تبلیغات محیطی در ایران

تبلیغات محیطی با نام دیگر تبلیغات خارج از خانه، به هرنوع تبلیغی که به مصرف کنندگان خارج از خانه یا محیط کاری آنها میرسد میگویند.
تبلیغاتی که سعی در شناساندن برند بر روی بیلبوردها، اتوبوسها یا هرمکان عمومی دیگر دارند زیرمجموعه این نوع تبلیغات قرار میگیرند.
البته این دستهبندی کاملاً علمی نیست ولی بطور عرفی به اینگونه تبلیغات، تبلیغات محیطی میگویند.
این تبلیغات جمعیت وسیعی را هدف قرار میدهند که همین سبب خواهد شد نام برند بین تعداد کثیری از مردم دیده شود.
چند نوع رایج از تبلیغات محیطی
بیلبورد: بیلبوردها معمولاً به استندها و سازههایی که بصورت وسیع در دید عموم قرار میگیرند گفته میشود.

بیلبورد
تبلیغ هوایی: این تبلیغات در آسمان توسط هواگردها که در ایران معمولاً بالونهای بزرگ تبلیغاتی هستند.
توزیع وسیع بروشور و کاتالوگ
برگههای حاوی اطلاعات که معمولاً در محلهای تجمع عموم مردم توزیع و پخش میشوند.
تبلیغ بر روی وسایل نقلیه عمومی
در ایران بیشتر به خاطر ماهیت وسایل نقلیه بر روی اتوبوسهای شهری وجود دارد.
پوسترها و دیوارنگارها
تبلیغاتی که بر روی دیوارهای شهری و یا جادهای نگاشته میشوند.
مترو، راهآهن و پایانهها
این تبلیغات در تلویزیونهای پایانهها و قطارهای شهری و بین شهری و همچنین بیلبوردهای پایانهها انجام میشود.
تهیه مجوزها و نوع تبلیغات در ایران دارای شرایط خاصی است لذا برای هرگونه تبلیغ باید از قبل هماهنگیهای لازم به عمل آید و درصورت اخذ مجوز اقدام به ساخت آنها نمود.
منبع : آما تیم